پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182992
دزدي ۳۰ ميلياردي ترکيه از ايران / فتنه در وزارت ارتباطات
تاریخ انتشار : 1394/06/29 10:19:14
نمایش : 1176
چندي پيش دولت ترکيه بدون هيچ گونه اخطار و اطلاع رساني قبلي اقدام به حذف 50 گيگابيت از پهناي باند فروخته شده به ايران نمود. اقدامي که تاکنون و بعد از گذشت بيش از 16 روز هنوز از سوي وزير خارجه و وزير ارتباطات بي پاسخ مانده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از وبلاگ تراز؛ چندي پيش دولت ترکيه بدون هيچ گونه اخطار و اطلاع رساني قبلي اقدام به حذف 50 گيگابيت از پهناي باند فروخته شده به ايران کرد. اقدامي که تاکنون و بعد از گذشت بيش از 16 روز هنوز از سوي وزير خارجه و وزير ارتباطات بي پاسخ مانده است

 

ايران از لحاظ قيمت دسترسي به اينترنت نيز يکي از گران‌قيمت‌ترين کشورهاي جهان به ‌شمار مي‌آيد. چندي پيش مرکز پژوهش‌هاي مجلس در ابتداي سال 94 با انتشار گزارشي اعلام کرد، خدمات اينترنت با ٢۵برابر قيمت اوليه به دست کاربران خانگي مي‌رسد. بنابراين گزارش هر STM1 پهناي باند اينترنت با قيمت ٩‌ميليون‌تومان به کشور وارد مي‌شود اما با قيمت ٢٣٢‌ميليون تومان به کابران فروخته مي‌شود. هر STM1 چيزي حدود Mbps 155 مگابيت بر ثانيه ظرفيت دارد که به صورت ماهانه اجاره مي شود‌.

حال با يک حساب سر انگشتي مشخص مي شود دولت ترکيه بدون دليل، مردم ايران را از حدود 30 ميليارد ريال سرمايه خود محروم کرده است. محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات که با اقتدار لقب رسانه اي ترين وزير دولت را به خود اختصاص داده است؛ بعد از اعلام توافق معتقد بود "پايه تحريم ها شکسته شده است"، "در راستاي منافع ملي است "و انتقادات به توافق را "سياسي" مي دانستند؛ اين بار نيز در واکنش به اقدام خودسرانه و توهين آميز دولت ترکيه، آن را تنها به دليل "تحويلات سياسي"دانسته است.

لازم به يادآوري است که محمود واعظي نماينده رئيس جمهور در امور ترکيه است.

مردم در شبکه هاي مختلف اجتماعي واکنش هاي زيادي به بي توجهي و عدم مسئوليت محمود واعظي و تيم معاونان و مشاوران وزير داشته اند. در اين بين بيشتر انتقادات به نصرالله جهانگرد، قائم‌مقام وزير ارتباطات متوجه مي شد که درواقع عملاً وزير واقعي اين فرد است.

حضور حاميان فتنه 88 در وزارت ارتباطات

 نصرالله جهانگرد که در فتنه 88 جزء اتاق فکر فتنه گران بوده و تاکنون نيز هيچگاه از سران فتنه اعلام برائت نکرده است؛ نيز از حيث تعداد سمت ها رکورد دار است. سمت هايي که عنوان هاي آن ها گاها بيشتر 18 واژه مي شوند که در اين جا به اختصار برخي از آنها بيان مي شود:

·         از عضو هيئت مؤسس جبهه منحله مشارکت

·         عضو هيئت مؤسس مجاهدين انقلاب اسلامي

·         عضو هيئت مؤسس بنياد باران

·         عضو هيئت مؤسس دفتر تحکيم وحدت

·         رئيس دفتر سياسي حزب منحله مشارکت

يک آدم صددرصد سياسي که هميشه وسط ميدان فتنه‌هاي بعد از انقلاب بوده است.

·         دبير شوراي‌عالي فناوري اطلاعات ( شوراي غير قانوني )

·         رئيس سازمان فناوري اطلاعات کشور

·         دبير کميسيون تنظيم مقررات( شوراي غير قانوني )

·         رئيس بانک‌هاي اطلاعاتي کشور

·         رئيس دولت الکترونيک

·         نماينده ايران در اجلاس جوامع اطلاعاتي و

مجموعه وزارت ارتباطات بايد پاسخ گوي حضور اين افراد درکادر خود و با اين عملکردها باشد. اين که فردي چند متر عنوان مسئوليت خود را يدک مي کشد مهم نيست، نکته مهم توانايي انجام وظيفه و دفاع از حقوق و حيثت مردم ايران است. در زماني که حجم جوانان با تجربه و داراي مدارک عاليه اين حوزه بسيار بالا است به چه استدلالي کهنسالان مشتاق ميز و عنوان را در اين حوزه جوان به کارگيري مي کنند. اين رفتار خود نوعي فرصت سوزي است که در دولت يازدهم به شدت بچشم مي خورد.

هنگامي که از سالخوردگاني پشت ميزنشين استفاده شود، نبايد توقع شجاعت و جسارت که لازمه احقاق حقوق مردم است، را داشت. دولت ترکيه با بي احترامي تمام با کمال بي شرمي جلوي سرمايه و حق مردم شريف ايران را سد مي کند و مسئوليت سالخورده وزارت ارتباطات توان دفاع و حتي اعتراض را هم در وجود خود نمي بينند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html